
Online advertising specialist
Opleiding: Hbo
Aantal uren: Fulltime
Locatie: DO-IT headquarters in Didam
Breng jezelf én onze mooie merken naar the next level
De Innovators bestaat uit drie toonaangevende onderwijspartijen: DO-IT, Uitgeverij Instruct en Vodix. Samen werken we dagelijks hard aan onze missie: de kwaliteit van het onderwijs in Nederland verbeteren. Onze visie op innovatie vertaalt zich in producten en methodes die écht bijdragen aan beter onderwijs.
Als online advertising specialist bij de INNOVATORS werk je dus voor verschillende accounts, maar dan wél binnen de structuur van een vast team. Jouw werkplek is in Didam, al zal het af en toe voorkomen dat je ook een dagje bij Instruct in Bodegraven op kantoor zit.
Aan jou de taak om de naamsbekendheid van onze merken te vergroten, zoveel mogelijk onderwijsprofessionals kennis te laten maken met onze mooie oplossingen én kwalitatieve leads te verzamelen. Met sterke en doordachte advertentiecampagnes zorg je ervoor dat de doelgroep niet om ons heen kan. Dat wij dáár zijn waar de doelgroep is. Onze namen moeten naar voren komen als de doelgroep actief op zoek gaat naar onze oplossingen, maar óók al in een eerder stadium, wanneer de behoefte nog latent is.
Dit doe je onder andere door het maken, managen én optimaliseren van socialmedia-campagnes, Google Ads- en Google Shopping-campagnes, marketing automation en het optimaliseren van de conversie op onze websites. In deze rol werk je nauw samen met je marketingcollega's, waarbij jullie samen streven naar het beste resultaat.
Je deelt jouw kennis en ideeën met onze collega's binnen het marketingteam en weet daarbij de juiste collega in de juiste rol te zetten. Jij hebt een begeleidende functie, maar draait ook zelf aan de knoppen. En het mooie is: doordat je echt in dienst bent bij onze bedrijven (en niet wordt ingehuurd), blijf je continu betrokken bij de labels. Ook kun je websiteverbeteringen die leiden tot meer conversie meteen laten doorvoeren. Zo zet je jouw ideeën direct om naar resultaat.
Drie redenen waarom jij deze functie wel/niet wil
Doorhalen wat van toepassing is
✓ Hoe meer conversies jij behaalt, hoe leuker je je werk vindt
✓ Je bent graag betrokken bij een organisatie, waar je écht onderdeel vanuit maakt
✓ Je bent een pionier die graag de leiding neemt
x Meten is weten? Nee joh, jij analyseert data puur vanuit je onderbuikgevoel
x Jij werkt het liefst in je eentje, op je zolderkamer
x Een klantreis, wat is dat?
.png)
"De online kansen liggen hier voor het oprapen. Nu nog op zoek naar iemand die vanuit een duidelijke structuur en heldere strategie helpt bij het realiseren van onze online doelstellingen: nóg meer bekendheid genereren voor onze mooie labels."
Sander Huting, marketingmanager bij DO-IT en Vodix
Dit zijn jouw uitdagingen
Stilzitten is er niet bij
We groeien hard, wat betekent dat er continu ontwikkelingen zijn die we met 'de wereld' moeten én willen delen. Als online marketeer ben jij hoofdverantwoordelijk voor de online performance van onze bedrijven. Het is dus aan jou om vanuit een heldere focus en strategie te blijven bouwen aan onze groei.
Hierbij krijg je alle ruimte om te pionieren. De rol van online marketeer bestier je immers in je eentje, waarbij je natuurlijk wel wordt ondersteund door jouw marketingcollega's. Maar goed, pionieren, experimenteren, testen en optimaliseren dus. Onderzoeken waar de kansen liggen in de markt. Testen welke campagnes het beste aanslaan. Optimalisaties doorvoeren. Nieuwe tools uitproberen. Dat werk.
Wij zoeken dus iemand met verantwoordelijkheid, strategisch inzicht en een beetje lef. Je vult je functie zelf in, waarbij je wordt ondersteund door een team van andere creatievelingen, zoals content- en allround marketeers en salescollega's.
Dit ga je doen als online marketeer
-
Plannen maken: jij bepaalt de online marketingstrategieën voor onze merken vanuit een goed doordacht plan
-
Begeleiden: jij coördineert de werkzaamheden die komen kijken bij het uitvoeren van campagnes – hierbij zet je je collega's in de juiste rol
-
Analyseren en optimaliseren: jij analyseert data in overzichtelijke dashboards, schaaft bij waar nodig en brengt periodiek verslag uit van de resultaten
-
Adviseren: jij brengt advies uit aan je collega's over het schrijven van goede SEO-teksten op onze websites
-
Innoveren: jij verdiept je in nieuwe kansen, doet onderzoek en experimenteert er op los
-
Verantwoordelijkheid nemen: jij bent verantwoordelijk voor het behalen van resultaat en de vastgestelde KPI's
-
Samenwerken: jij zorgt ervoor dat iedereen meevaart op de door jou bepaalde online koers
Verder nog wat 'verplichte' eisen:
-
Je hebt een hbo- of wo-diploma op zak en al wat meters gemaakt binnen het marketingvak
-
Je ademt online marketing. De wereld van Google Ads, Google Shopping, social media advertising, Google Analytics en SEO kent geen geheimen voor jou
-
Je werkt vanuit een heldere structuur en planning – je weet goed hoe je prio's moet bepalen
-
Je kunt je makkelijk inleven in doelgroepen en weet de juiste triggers te bepalen waarmee we hen kunnen bereiken
-
Je bent én blijf op de hoogte van ontwikkelingen op online marketinggebied.
Dit krijg je ervoor terug
Voor wat hoort wat
Elke dag help je onze bedrijven aan meer online zichtbaarheid. Daardoor blijven we groeien, maar ook je eigen ontwikkeling staat niet stil. Maar er is meer:
-
Je wordt onderdeel van een hecht en jong team, waarin iedereen erg betrokken is bij onze labels
-
Je verdient een lekker salaris.
-
Je krijgt alle ruimte om jezelf verder te ontwikkelen door het volgen van opleidingen en cursussen
-
We organiseren regelmatig leuke uitjes en (sport)activiteiten – we hebben een zeer actieve PV
-
Je krijgt 26 vakantiedagen
-
Je bent flexibel in je werktijden en -dagen (in overleg) en bepaalt grotendeels zelf je agenda
-
Wij bieden een fijne hybride werkregeling (al is ons kantoor wel véél gezelliger)
-
Je kunt gratis sporten bij Aerofitt, letterlijk bij ons om de hoek.

Let's meet!
De koffie (of thee) staat klaar
Is deze functie iets voor jou? Neem contact op met Sander Huting, marketingmanager bij DO-IT en Vodix:
E-mail: shuting@doit.eu
Telefoon: 06-89971550.
Vergeet je niet je CV en motivatie mee te sturen? Dan zetten wij de koffie vast klaar. Thee mag natuurlijk ook!
Nog vragen over deze vacature of wil je gewoon even sparren? Je kunt Sander altijd even bellen op 06-89971550.
